neděle 14. dubna 2013

Změna chutí

Rozhodla jsem se napsat článek o tom, jak se mi změnily chutě od té doby, co se snažím jíst zdravěji. Uvědomila jsem si to teprve nedávno, když jsem zrovna nakupovala jídlo a podívala se, co mám v košíku. Samá zelenina, samé ovoce, vločky, litry mléka, tvaroh, bílé jogurty, kuskus, celozrnné těstoviny,... Už tam nebyly věci jako čokolády, cukr, litry sladkého pití.

Přislo to vlastně postupně a já, aniž bych si všimla, jsem začala zařazovat do jídelníčku jiné a zdravější věci. Nikdy by mě nenapadlo, že zrovna já budu jíst něco jako vločky. Sladké snídaně jsem jedla vždy, ale řešila jsem je přeslazeným musli z obchodu nebo čokoládovými cereáliemi. Vločky pro mě byly "bez chuti" "málo sladké" prostě nic pro mě. Teď? Musím je mít každý den!!:D Dám si do nich lžičku medu a je to pro mě sladké tak akorát. Asi před týdnem jsem byla s kamarádkou na oběd a ona si objednala Colu. Řekla jsem si, že si ji taky dám (měla jsem asi rok Cola-pauzu). Číšník ji donesl, já se napila...a... fuj! Samá chemie, samý cukr. Nechci tímhle nikomu říct, že by si už neměl dávat Colu a podobné nápoje, pokud vám chutnají, tak si klidně někdy dejte!:) Já o tom píšu spíš kvůli změně mých chuťových pohárků. A musím říct - potěšilo mě to!
Je opravdu neuvěřitelné, jak naše tělo funguje. Holt když má dobré palivo..:))

Samozřejmě i já si někdy dám čokoládu, ale už ji nesním celou, ale třeba jen 2-3 pásky. Jsem si jistá, že u čokolády se určitě nestane, že by přestala chutnat!:D


A co vaše zkušenosti?

4 komentáře:

  1. mne úplne prestalo chutiť mäso, čokolády, chipsy ,.neviem čo sa stalo :D.. a tie hnusné sladené vody ako cola, sprite, fanta.. nepijem už dobrých pár rokov.. aj keď pár krát som sa napila od priateľa.. ale to len keď som po opici :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je pravda.. po náročné noci se něco sladkého hodí:D

      Vymazat
  2. vločky jsem nesnášela:D a teď se bez nich taky neobejdu:) a to s colou jsem taky zažila:D zažila jsem to i s normální čokoládou - zvykla jsem si na tu vysokoprocentní a ta normální mi prostě přišla příliš sladká:D ikdyž teď už to tolika nehrotím, už zase jím i tu normální :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čokoládu si taky někdy dávám tu vysokoprocentní, ale to spíš třeba ráno do kaše.. Když chci čoko jen tak, pak sáhnu klidně i po sladké:))

      Vymazat